KLM 644 İzleyici Araştırmaları ve Alımlama Çalışmaları
Haftalara Göre İşlenecek Konular ve Okumalar
Haftalar Tartışılacak işlenecek konular
1.Hafta Dersin genel tanıtımı
2.Hafta Etki Araştırmaları ve Pasif İzleyici
Okumalar:
Gitlin, T. (2008). Medya Sosyolojisi: Egemen Paradigma. Sevilay Çelenk (Der. ve Çev.) İletişim Çalışmalarında Kırılmalar ve Uzlaşmalar içinde (s. 19-65). Ankara: De Ki.
Wilson, T. (2009). A Passive Audience?: Structuralist and Effect Studies. Understanding Media Users: From Theory to Practice içinde (s. 7-28). Malden ve Oxford: Wiley-Blackwell.
3.Hafta Göstergebilimsel ve Psikanalitik Yaklaşımlarda Seyirci
Staiger, J. (2005). Linguistic and Cultural Studies Theories. Media Reception Studies içinde (s. 61-94). NY: New York University Press.
Morley, D. (2005b). Psikanalitik Teoriler: Metinler, Okurlar ve Özneler. Erol Mutlu (Der. & Çev.), İletişim Kuramları içinde (s. 428-444.). Ankara: Ütopya.
4.Hafta Kültürel Çalışmalar İçindeki İzleyici Araştırmaları ve Alımlama Çalışmaları: Genel Bakış ve Temeller
Okumalar:
Karabağ Sarı, Ç. (2014). İzleyici Araştırmaları ve Politik İmkân Sorunu. Moment Dergi: Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Kültürel Çalışmalar Dergisi, 1(2), 241-269. http://www.momentdergi.org/index.php/momentdergi/article/view/65/74
Hall, S. (1999). Encoding, Decoding. Simon During (Ed.), Cultural Studies Reader içinde (s. 90-103). London: Routledge.
Alasuutari, P. (1999). Introduction: Three Phases of Reception Studies. Pertti Alasuutari (Der), içinde, Rethinking the Media Audience (s.1-21). Londra: Sage.
5.Hafta David Morley'nin “Nationwide” ve “Family Television” çalışmaları
Okumalar:
Morley, D. (1992) Television, Audiences and Cultural Studies. Londra ve New York: Routledge, s. 83-122, 125-150
6.Hafta “Popüler Kültürü Kutsamak”
Okumalar:
Fiske, J. (2012). Popüler Kültürü Anlamak. İstanbul: Parşömen.
7.Hafta Feminist Çalışmalar
Okumalar:
Ang, I. (1993). Dallas and the ideology of Mass Culture. Simon During (Ed.). The Cultural Studies Reader içinde (s. 403-420). Londra ve New York: Routledge.
Radway, J. (1984). Reading the Romance: Women, Patriarchy, and Popular Literature. Chapel Hill, NC ve Londra: University of North Carolina Press. s. 209-222.
8.Hafta Kültürel Çalışmalara Yönelik Bazı Eleştiriler
Gitlin, T. (1997). The Anti-political Populism of Cultural Studies. Marjorie Ferguson ve Peter Golding (Der.), içinde, Cultural Studies in Question (s. 25-38.). London: Sage.
Seaman, W. R. (2005) Etkin İzleyici Kuramı: Anlamsız Popülizm. Şahinde Yavuz (Der.), Medya ve İzleyici: Bitmeyen Tartışma içinde (s.245-260). Yiğit Yavuz (Çev.), Ankara: Vadi.
Curran, J. (1999). Kitle İletişim Araştırmasında Yeni Bir Revizyonizm: Bir Yeniden Değerlendirme Çabası. Mehmet Küçük (Der. & Çev.), Medya, İktidar, İdeoloji içinde. (s. 397-435). Ankara: Ark.
9.Hafta Kimlik ve İzleyicilik
Parameswaran, R. E. (2006). Resuscitating Feminist Audience Studies: Revisiting the Politics of Representation and Resistance. Angharad N. Valdivia (Der.), içinde, A Companion to Media Studies (s. 311-336). Oxford & Malden, MA: Blackwell.
Georgiou, M. (2001). Crossing the boundaries of the ethnic home. Media consumption and ethnic identity construction in the public space: the case of the Cypriot Centre in North London. International Communication Gazette, 63 (4), 311–329.
10.Hafta İzleyici Araştırmalarının Yeniden Değerlendirilmesi
Livingstone, S. (2006). The Changing Nature of Audiences: From the Mass Audience to the Interactive Media User. Angharad N. Valdivia (Der.), içinde, A Companion to Media Studies (s. 337-359). Oxford & Malden, MA: Blackwell.
Barker, M. (2006). I Have Seen the Future and It Is Not Here Yet …; or, On Being Ambitious for Audience Research. The Communication Review, 9(2), 123-141.
Morley, D. (2006). Unanswered Questions in Audience Research,
The Communication Review, 9(2), 101-12.
DOI: 10.1080/10714420600663286
11.Hafta Politik İmkân Sorunu:
Gibson, T. A. (2000). Beyond Cultural Populism: Notes Toward the Critical Ethnography of Media Audiences. Journal of Communication Inquiry, 24(3), 253-273.
Jin, H. (2011). An Interview with David Morley: British Cultural Studies, Active Audiences and the Status of Cultural Theory. Theory, Culture and Society, 28(4), 124-144.
12.Hafta Araştırma tasarımı ve teorik dayanaklar
13.Hafta Pilot Çalışma
14.Hafta Final Sunumları ve Genel değerlendirme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Derse devam, katılım ve okumaların yapılması %20
Alan çalışması ve Final Ödevi % 60
Sunumlar 2 %20
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı %40
Yarıyıl Sonu Ödevinin Başarı Notuna Katkısı % 60
Toplam %100