Doç. Dr. Çağla Karabağ
Sinema Anabilim Dalı Başkanı
Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü
Sinema ABD
HÜ İletişim Fakültesi İletişim Bilimleri Bölümü Edebiyat Fakültesi Binası 06800 Beytepe / Ankara
Ders Programı

Dersler

KLM 644 İZLEYİCİ ARAŞTIRMALARI VE ALIMLAMA ÇALIŞMALARI

 
KLM 644 İzleyici Araştırmaları ve Alımlama Çalışmaları

Haftalara Göre İşlenecek Konular ve Okumalar

Haftalar Tartışılacak işlenecek konular
1.Hafta Dersin genel tanıtımı
2.Hafta Etki Araştırmaları ve Pasif İzleyici

Okumalar:

Gitlin, T. (2008). Medya Sosyolojisi: Egemen Paradigma. Sevilay Çelenk (Der. ve Çev.) İletişim Çalışmalarında Kırılmalar ve Uzlaşmalar içinde (s. 19-65). Ankara: De Ki.

Wilson, T. (2009). A Passive Audience?: Structuralist and Effect Studies. Understanding Media Users: From Theory to Practice içinde (s. 7-28). Malden ve Oxford: Wiley-Blackwell.

3.Hafta Göstergebilimsel ve Psikanalitik Yaklaşımlarda Seyirci

Staiger, J. (2005). Linguistic and Cultural Studies Theories. Media Reception Studies içinde (s. 61-94). NY: New York University Press.

Morley, D. (2005b). Psikanalitik Teoriler: Metinler, Okurlar ve Özneler. Erol Mutlu (Der. & Çev.), İletişim Kuramları içinde (s. 428-444.). Ankara: Ütopya.

4.Hafta Kültürel Çalışmalar İçindeki İzleyici Araştırmaları ve Alımlama Çalışmaları: Genel Bakış ve Temeller

Okumalar:

Karabağ Sarı, Ç. (2014). İzleyici Araştırmaları ve Politik İmkân Sorunu. Moment Dergi: Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Kültürel Çalışmalar Dergisi, 1(2), 241-269. http://www.momentdergi.org/index.php/momentdergi/article/view/65/74

Hall, S. (1999). Encoding, Decoding. Simon During (Ed.), Cultural Studies Reader içinde (s. 90-103). London: Routledge.

Alasuutari, P. (1999). Introduction: Three Phases of Reception Studies. Pertti Alasuutari (Der), içinde, Rethinking the Media Audience (s.1-21). Londra: Sage.

5.Hafta David Morley'nin “Nationwide” ve “Family Television” çalışmaları

Okumalar:

Morley, D. (1992) Television, Audiences and Cultural Studies. Londra ve New York: Routledge, s. 83-122, 125-150

6.Hafta “Popüler Kültürü Kutsamak”

Okumalar:

Fiske, J. (2012). Popüler Kültürü Anlamak. İstanbul: Parşömen.

7.Hafta Feminist Çalışmalar

Okumalar:
Ang, I. (1993). Dallas and the ideology of Mass Culture. Simon During (Ed.). The Cultural Studies Reader içinde (s. 403-420). Londra ve New York: Routledge.

Radway, J. (1984). Reading the Romance: Women, Patriarchy, and Popular Literature. Chapel Hill, NC ve Londra: University of North Carolina Press. s. 209-222.

8.Hafta Kültürel Çalışmalara Yönelik Bazı Eleştiriler

Gitlin, T. (1997). The Anti-political Populism of Cultural Studies. Marjorie Ferguson ve Peter Golding (Der.), içinde, Cultural Studies in Question (s. 25-38.). London: Sage.

Seaman, W. R. (2005) Etkin İzleyici Kuramı: Anlamsız Popülizm. Şahinde Yavuz (Der.), Medya ve İzleyici: Bitmeyen Tartışma içinde (s.245-260). Yiğit Yavuz (Çev.), Ankara: Vadi.

Curran, J. (1999). Kitle İletişim Araştırmasında Yeni Bir Revizyonizm: Bir Yeniden Değerlendirme Çabası. Mehmet Küçük (Der. & Çev.), Medya, İktidar, İdeoloji içinde. (s. 397-435). Ankara: Ark.

9.Hafta Kimlik ve İzleyicilik

Parameswaran, R. E. (2006). Resuscitating Feminist Audience Studies: Revisiting the Politics of Representation and Resistance. Angharad N. Valdivia (Der.), içinde, A Companion to Media Studies (s. 311-336). Oxford & Malden, MA: Blackwell.

Georgiou, M. (2001). Crossing the boundaries of the ethnic home. Media consumption and ethnic identity construction in the public space: the case of the Cypriot Centre in North London. International Communication Gazette, 63 (4), 311–329.

10.Hafta İzleyici Araştırmalarının Yeniden Değerlendirilmesi

Livingstone, S. (2006). The Changing Nature of Audiences: From the Mass Audience to the Interactive Media User. Angharad N. Valdivia (Der.), içinde, A Companion to Media Studies (s. 337-359). Oxford & Malden, MA: Blackwell.

Barker, M. (2006). I Have Seen the Future and It Is Not Here Yet …; or, On Being Ambitious for Audience Research. The Communication Review, 9(2), 123-141.

Morley, D. (2006). Unanswered Questions in Audience Research,
The Communication Review, 9(2), 101-12.
DOI: 10.1080/10714420600663286

11.Hafta Politik İmkân Sorunu:

Gibson, T. A. (2000). Beyond Cultural Populism: Notes Toward the Critical Ethnography of Media Audiences. Journal of Communication Inquiry, 24(3), 253-273.

Jin, H. (2011). An Interview with David Morley: British Cultural Studies, Active Audiences and the Status of Cultural Theory. Theory, Culture and Society, 28(4), 124-144.

12.Hafta Araştırma tasarımı ve teorik dayanaklar


13.Hafta Pilot Çalışma


14.Hafta Final Sunumları ve Genel değerlendirme

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı 
Derse devam, katılım ve okumaların yapılması  %20
Alan çalışması ve Final Ödevi  % 60
Sunumlar 2 %20
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı %40
Yarıyıl Sonu Ödevinin Başarı Notuna Katkısı % 60
Toplam %100