Doç. Dr. Çağla Karabağ
Sinema Anabilim Dalı Başkanı
Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü
Sinema ABD
HÜ İletişim Fakültesi İletişim Bilimleri Bölümü Edebiyat Fakültesi Binası 06800 Beytepe / Ankara
Ders Programı

Dersler

İLT 729 SİNEMADA İZLEYİCİ ARAŞTIRMALARI VE ALIMLAMA ÇALIŞMALARI

 İLT 729 SİNEMADA İZLEYİCİ ARAŞTIRMALARI VE ALIMLAMA ÇALIŞMALARI


Haftalara göre işlenecek konular

Haftalar Tartışılacak işlenecek konular
1.Hafta Dersin genel tanıtımı
2.Hafta Sinema Alanında Etki Araştırmaları

Okumalar:

Jarvis Jr., A. R. (1991). The Payne Fund Reports: A Discussion of Their Content, Public Reaction, and Effect on the Motion Picture Industry, 1930–1940. Journal of Popular Culture, 25(2), 127–140.

Cooper, E. & Dinerman, H. (2003). Analysis of the Film Don't Be Sucker. Will Brooker, & Deborah Jermyn (Ed.), The Audience Studies Reader içinde (s. 27-36). London & New York: Routledge.

Winick, C. (2003). Tendency Systems and the Effects of a Movie Dealing with a Social Problem. Will Brooker, & Deborah Jermyn (Ed.), The Audience Studies Reader içinde (s. 37-49). London & New York: Routledge.

3.Hafta Göstergebilim ve Psikanalizde Seyirci

Okumalar:

Easthope, A. (2009). Classic Film Theory and Semiotics. John Hill & Pamela Church Gibson (Ed.), Film Studies: Critical Approaches içinde (s. 49-55). Oxford: Oxford University Press.

Creed, B. (2009). Film and Psychoanalysis. John Hill & Pamela Church Gibson (Ed.), Film Studies: Critical Approaches içinde (s. 75-88). Oxford: Oxford University Press.

Pribram, E. D. (2005). Spectatorship and Subjectivity. Toby Miller & Robert
Stam (Ed.), A Companion to Film Theory içinde (s. 146-164) Malden, MA: Blackwell.

4.Hafta Aygıt Kuramlarında Seyirci

Okumalar:

Baudry, J. L. (2004a). Ideological Effects of the Basic Cinematographic Apparatus. Leo Braudy & Marshall Cohen (Ed.), Film Theory and Criticism: Introductory Readings içinde (s. 355-365). New York & Oxford: Oxford Univ. Press. (Özgün eser 1970 tarihlidir.)

Baudry, J. L. (2004b). The Apparatus: Metapsychological Approaches to the Impression of Reality in Cinema. Leo Braudy & Marshall Cohen (Ed.), Film Theory and Criticism: Introductory Readings içinde (s. 206-223). New York & Oxford: Oxford Univ. Press. (Özgün eser 1975 tarihlidir.)

Mulvey, L. (1993). “Görsel Haz ve Anlatı Sineması” Üzerine, King Vidor'un Duel in the Sun'ının (1946) Esiniyle Sonradan Düşünülenler. Nilgün Abisel (Çev), 25. Kare, 4, 9-13.

Mulvey, Laura (1997), Görsel Haz ve Anlatı Sineması. Nilgün Abisel (Çev), 25.Kare, 21, 38-46.

5.Hafta İzleyicinin Sosyal Formasyonu

Okumalar:
Allen, R. C. (1990). From Exhibition to Reception: Reflections on the Audience in Film History. Screen, 31(4), 347-356.

Bennet, T. (1983). Text, Readers, Reading Formations. The Bulletin of the Midwest Language Association, 16(1), 3-17.

Pearson, R. ve Uricchio, W. (1999). Discursive Constructions of The Nickelodeon's Child Audience. Melvin Stokes and Richard Maltby (Der.), American Movie Audiences: From The Turn of The Century to The Early Sound Era içinde (s. 64-75). Londra: BFI.

6.Hafta Alımlama Çalışmaları: Tarihsel İzleyici

Okumalar:

Staiger, J. (1992). Interpreting Films. New Jersey: Princeton University Press. s. 79-97, 124-138.

Shingler, M. (2001). Interpreting All About Eve: A Study in Historical Reception. Melvyn Stokes & Richard Maltby (Ed.), Hollywood Spectatorship: Changing Perceptions of Cinema Audiences içinde (s. 46-62). London: BFI.

7.Hafta Alımlama Çalışmaları: Etnografik Yaklaşımlar I

Okumalar:

Stacey, J. (1994). Star Gazing: Hollywood Cinema and Female Spectatorship. London ve New York: Routledge. s. 1-18, 49-79, 224-242.

8.Hafta Alımlama Çalışmaları: Etnografik Yaklaşımlar II

Okumalar:

Srinivas, L. (2002). The active audience: spectatorship, social relations and the experience of cinema in India. Media, Culture and Society, 24, 155–173. DOI: 10.1177/016344370202400201

Srinivas, L. (2010). Ladies queues, roadside Romeos,” and balcony seating: Ethnographic observations on women's cinema-going experiences. South Asian Popular Culture, 8: 3, 291- 307
DOI: 10.1080/14746689.2010.501548

9.Hafta Kimlik ve İzleyicilik

Okumalar:

Bobo, J. (1989). Sifting Through the Controversy: Reading The Color Purple
Callaloo, 39, 332-342.

Athique A. (2005). Watching Indian Movies In Australia: Media, Community and Consumption. South Asian Popular Culture, 3(2), 117-133.

Smets, K. (2013). Diasporas and Audience Studies: A Fruitful Match? Reflections from a Media Ethnographic Study on Turkish and Moroccan Film Audiences. The Communication Review, 16:1-2, 103-111. DOI: 10.1080/10714421.2013.757511

10.Hafta Bir Alımlama Çalışması Örneği: Karabağ Sarı, Ç. (2013). 12 Eylül Filmleri ve Üniversite Gençliği: Politik Söylemler Bağlamında 12 Eylül Filmlerinin Alımlanması. Sine Cine: Sinema Araştırmaları Dergisi/Journal of Film Studies, 4(2), 9-39.

11.Hafta Araştırma Tasarımı ve Sunulması
12.Hafta Pilot Çalışma
13.Hafta Pilot Çalışma
14.Hafta Bulguların Sunulması ve Genel Değerlendirme

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı %**
Derse devam, katılım ve okumaların yapılması  %20
Alan çalışması ve Final Ödevi 1 % 60
Sunumlar 2 %20
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı %40
Yarıyıl Sonu Ödevinin Başarı Notuna Katkısı % 60
Toplam %100